Jak co roku Oddział Warszawski ZMRP organizuje Wyprawę Mostową połączoną nie tylko z wizytowaniem słynnych lub ciekawych obiektów mostowych, ale i zabytków architektury oraz cywilizacji. Zwiedziliśmy już prawie całą Europę. Ostatnimi laty byliśmy w Hiszpanii (2008), W. Brytanii i Irlandii (2009), na południu Francji (2010) w d.krajach Habsburgów – Czechach, Austrii, Węgier i Słowacji (2011), a teraz wybieramy się do „niebieskookich szejków” na północy Europy – do Norwegii. Zwiedzimy też kawałek Szwecji i Danii. Szczegółowy program Wyprawy w załączeniu. Podczas tegorocznej Wyprawy największymi atrakcjami będą: przepłynięcie najsłynniejszymi fiordami, Sognefjordem – najdłuższym, Geirangerem – z licznymi wodospadami i Naerofjordem – najwęższym, wizyta na lodowcu, przejazd licznymi serpentynami górską Drogą Trolli, podróż ekscytującymi starymi trasami kolejowymi do Myrdal i Trengereid, przejazd słynną w świecie Drogą Atlantycką łącząca dziesiątki wysepek, wizyty w muzeach Oslo (statki Wikingów, polarniczy Fram, tratwa Kontiki), XIV-wieczna katedra W Trondheim – pierwszej stolicy Norwegii. Zwiedzimy też skocznie narciarskie w Holmenkollen i Lillehammer. Ponadto Bergen, Stavanger, Kopenhaga, Malmø, Lund. Ze względu na rozwinięta linię brzegową i tysiące wysp Norwegia jest niezwykle bogata w obiekty mostowe. Kiedyś połączenia zapewniały promy, dziś są one coraz częściej zastępowane mostami, głównie wiszącymi lub podwieszonymi. Niezwykłą atrakcję stanowią największe w świecie mosty pływające, niektóre jak Nordhordland połączone bezpośrednio z mostem podwieszonym. Sławę i nagrody światowe zdobyły kładki dla pieszych koło Oslo: drewniana nad autostradą – wzorowana na projekcie Leonarda da Vinci oraz ta nad fiordem o kształcie litery Y w planie – podwieszona do pylonu. Przejedziemy też po słynnych mostach nad Małym i Wielkim Bełtem (Dania) oraz nad Øresund (między Kopenhagą a Malmø). Trzon Wypraw stanowią doświadczeni eksploratorzy, którzy z reguły ich nie opuszczają. Jesteśmy jednak otwarci na nowych uczestników. Kto raz pojechał z nami, tego co roku ciągnie na kolejną Wyprawę. Nie ograniczamy się przy tym tylko do członków ZMRP. Mile będą witane ich rodziny lub zaprzyjaźnione z nimi osoby. Serdecznie zapraszamy do nadsyłania zgłoszeńna adresy e-mailowe: aniemierko@ibdim.edu.pl (ew.domowy ajniem@gmail.com) lub w.bielski@warbud.pl. Dodatkowych informacji telefonicznie udzielą: Andrzej Niemierko – 608 20 44 33 lub Włodzimierz Bielski – 606 490 889. Ze względów organizacyjnych prosimy to uczynić możliwie jak najszybciej. Z koleżeńskim pozdrowieniem Andrzej Niemierko Włodzimierz Bielski P.S. W załączeniu szczegółowy program i warunki Wyprawy. Organizacją zajmuje się podobnie jak w ub. roku sprawdzone biuro ANITOUR Franciszka Brodzkiego. AN.

BIURO TURYSTYCZNE “ANITOUR” Czechowice – Dziedzice, ul. Michałowicza 7/5 Tel/fax: 322155225; e-mail:biuro@anitour.plXIV

WYPRAWA MOSTOWA OW ZMRP

19.06.12 (wtorek)

Przejazd autokarem trasą: Warszawa – Gdańsk – Gdynia; Godz.: 2100 – wypłynięcie promem z Gdyni do Karlskrony w Szwecji. Obiadokolacja i nocleg na promie.

20.06.12 (środa)

Godz.: 7.30 – dobicie do portu w Karlskronie; śniadanie na promie; przejazd trasą: GÖTEBORG – panoramiczne zwiedzanie miasta autokarem – hala Scandinavium, stadion Ulevi, opera, przejazd przez centrum na plac przed teatrem (fontanna Neptuna), most TJŐRN(odbudowany jako wiszący w 1981 r.; poprzedni z 1960 r., łukowy z jazdą górą, runął po kolizji frachtowca z podporą),SVINESUND – stary most łukowy żelbetowy (1946 r.) i nowy jednołukowy most żelbetowy z jazdą pośrednią (2005 r.) nad Iddefjordem na granicy Szwecji i Norwegii, uważany za najpiękniejszy most łukowy w świecie; SARPSBORG – most Sandesund nad rzeką Glommą, najdłuższą w Norwegii (ok.600 km), ÅS – kładka drewniana nad autostradą E18 wzorowana na oryginalnej koncepcji Leonarda da Vinci, sporządzonej dla mostu nad Złotym Rogiem w Stambule, DRAMMEN – najdłuższy, prawie 2 km, most belkowy w Norwegii z interesującym poszerzeniem do 4 pasów i wymianą podpór oraz wielokrotnie nagradzana podwieszona do jednego pylonu kładka dla pieszych „Ypsilon”, w planie w kształcie igreka (2008 r.); OSLO – obiadokolacja, nocleg.

21.06.12 (czwartek)

Śniadanie. Zwiedzanie stolicy Norwegii – OSLO: skocznia Holmenkollen, spacer po centrum miasta – Pałac Królewski, ratusz, uniwersytet, Park Frognera z galerią rzeźb Gustawa Vigelanda, łańcuchowy most wiszący Åmodt z 1852 r., muzea: statków Wikingów, statku polarniczego Fram, tratwy Kon Tiki; przejazd do HAMAR; obiadokolacja, nocleg.

22.06.12 (piątek)

Śniadanie. Przejazd trasą: most (1985 r.) przez największe i najgłębsze (468 m) norweskie jezioro MJØSA, LILLEHAMMER – zwiedzanie olimpijskiej skoczni narciarskiej, wyjazd autokarem na szczyt skoczni i spacer wzdłuż rozbiegu i zeskoku; zwiedzanie największego skansenu Norwegii gdzie będzie można zapoznać się z surowymi warunkami życia na wsi norweskiej przed kilkudziesięciu laty; przejazd „Drogą Królewską” przez wąską dolinę Gudbrandsdal, OPPDAL; obiadokolacja, nocleg.

23.06.12 (sobota)

Śniadanie. Przejazd trasą: z OPPDAL do TRONDHEIM – zwiedzanie pełnego uroku miasta uniwersyteckiego, pierwszej stolicy Norwegii, m.in.: Nidaros – XIV-wieczna katedra koronacyjna królów norweskich zbudowana na miejscu pochówku św. Olafa patrona kraju, spacer po starym mieście z największym drewnianym domem w Norwegii i po nabrzeżu z tradycyjną zabudową, zwodzony drewniany most z 1681 r. i inne mosty, winda rowerowa; przejazd do KRYSTIANSUND, a po drodze: przeprawa promowa: Halsa – Kanestraum, most BERSØYSUND – pontonowy nad 320 m głębokości fiordem oraz most wiszący GJEMNESSUND wraz z tunelem FREIFJORD zbudowane w ramach programu „KRIFAST” (1988-1992); dwa mosty OMSUND – stary (1940 r.) w postaci łuku kratowego z jazdą pośrednią i nowszy (1981 r.) betonowy zakrzywiony w planie; obiadokolacja, nocleg.

24.06.12 (niedziela)

Śniadanie. Przejazd jednym z najgłębszych tuneli podmorskich Europy – TUNELEM ATLANTYCKIM, a dalej DROGĄ ATLANTYCKĄ – jedną z najładniejszych dróg widokowych poprowadzoną wzdłuż fiordowo – szkierowego wybrzeża Atlantyku; największy z 8 mostów na tej drodze STORSEISUNDET- most donikąd ze względu na zakrzywienie w planie i pionie z dużym spadkiem; podmorski tunel FANNEFJORD, pięknie wyniesiony betonowy most belkowy BOLSØY (1991 r.); „DROGA TROLLI” i „DROGA ORŁÓW” – najbardziej atrakcyjne widokowo górskie drogi Norwegii, poprowadzone licznymi zakosami po półkach skalnych, ze wspaniałymi widokami na fiordy, surowe szczyty górskie i wodospady, w tym jeden z najpiękniejszych wodospadów norweskich „Schody Trolli”; wyjazd autokarem na szczyt widokowy DALSNIBBA, w czasie którego w ciągu kilkudziesięciu minut pokonujemy różnicę 1400 metrów wysokości wyjeżdżając ponad granicę wiecznego śniegu; przejazd starą drogą fieldową do STRYN; obiadokolacja, nocleg.

25.06.12 (poniedziałek)

Śniadanie. Przejazd trasą: HELLESYLT – przepłynięcie fiordu GEIRANGER słynącego ze wspaniałych wodospadów wpadających do niego z pionowych ścian, w tym najbardziej znany, owiany legendami wodospad „Siedmiu Sióstr”, przypłynięcie do GEIRANGER;przejazd trasą: Stryn, BRIGSDAL – jeden z 24 jęzorów lodowych największego w Europie lodowca górskiego, pokrywającego powierzchnię ok. 477 km2 – piesza wycieczka do czoła lodowca; SOGNDAL; obiadokolacja, nocleg. 26.06.12 (wtorek)Śniadanie. Przepłynięcie częścią Sognefjord – najdłuższego fiordu Norwegii z KAUPANGER 930 do GUDVANGEN 1140; ostatni odcinek rejsu to NÆRØFJORD (najwęższy fiord Norwegii); przejazd do FLAM; godz.: 1335 wyjazd jedną z najbardziej stromych kolejek górskich na świecie do Myrdal (na odległości 20 km pokonuje różnicę poziomów 864 m), po drodze 20 tuneli i postój przy groźnym wodospadzie Kjofossen; o godz.: 1450 przejazd fragmentem uchodzącej w międzynarodowych rankingach, za najbardziej ekscytującą i najpiękniejszą trasę kolejową na świecie, do Trengereid; dalsza jazda autobusem do Bergen; po drodze mosty: OSTERØY – wiszący (1997 r.), NORDHORDLAND (1994 r.) – w części podwieszony do jednego pylonu, w części pływający, największy tego typu w świecie, HAGELSUND – wiszący (1982 r.), ALVERSUND – wiszący (1958 r.), najstarszy płatny most w Norwegii, ASKØY – największy norweski most wiszący (1992 r. – przęsło 850 m), SOTRA – wiszący (1971 r., wówczas największy w Norwegii – przęsło 468 m), TOFTERØY – tańczący most wiszący; przejazd do STEINSLAND; obiadokolacja, nocleg.

27.06.12 (środa)

Śniadanie. Przejazd trasą: BERGEN nazywane „stolicą norweskich fiordów” – spacer po mieście: stare nabrzeże portowe z drewnianymi składami, wpisane na listę UNESCO, opera, targ rybny, akwarium przez którego zbiorniki przetaczają się codziennie 3 miliony litrów wody; PUDDEFJORD – betonowe mosty łukowe, stary (1956 r.) i nowy (1999 r.), z przęsłami 150 m rozpiętości;po drodze do Stavanger mosty wiszące z pomostem ortotropowym: STORDA i BØMLA, wchodzące w skład Triangle Link łączącego 3 wyspy, 8 kilometrowy tunel BØMLAFJORD – najgłębszy tunel w Europie, STAVANGER – 4-te co do wielkości miasto Norwegii, stolica norweskiego przemysłu naftowego, spacer po starówce, katedra, most MIEJSKI – podwieszony; mosty VARODD stary wiszący (1956 r.) i obok nowy z betonu sprężonego z 260 m przęsłem, KRISTIANSAND; obiadokolacja, nocleg.

28.06.12 (czwartek)

Śniadanie. Godz.: 800 wypłynięcie promem z Kristiansand i przypłynięcie o godz.:1115 do HIRTSHALS w Danii; przejazd przez mosty: na Małym Bełcie (1965-1970) – 1,7 km
długości i Wielkim Bełcie (1991-1998) – na 18 km długości trasie są 2 mosty (m.in. wiszący rozpiętości 1624 m) przedzielone podmorskim tunelem; KOPENHAGA; obiadokolacja, nocleg.

29.06.12 (piątek)

Śniadanie. Zwiedzanie KOPENHAGI – m.in.: pomnik Syrenki, fontanna Gefion, Amalienborg, kościół „marmurowy”, pałac Rosenborg, Ratusz, ulica Stroget i inne; przejazd 16 km trasą mostowo-tunelową przez Øresund od 2000 r. łączącą Danię ze Szwecją, MALMÖ – przejazd koło „Turning Torso” najwyższego budynku Szwecji (190 m wysokości i 54 kondygnacje) – dzieła Santiago Calatravy; LUND- zwiedzenie romańskiej katedry koronacyjnej królów… duńskich, KARLSKRONA – zaokrętowanie na prom i o godz.: 1930 wypłynięcie do Gdyni.

30.06.12 (sobota)

Śniadanie na promie, przypłynięcie do Gdyni o godz.: 730 i przejazd do Warszawy. * * * Cena wyprawy: 5.400 PLN W cenie: -bilety promowe na trasie: Gdynia – Karlskrona – Gdynia w kabinach 4 osobowych wewnętrznych z węzłem sanitarnym i na trasie Kristiansand – Hirtshals oraz promy w Norwegii w ciągu dróg; -11 noclegów: 9 w hotelach w pokojach dwuosobowych z węzłem sanitarnym, na promie przez Bałtyk w wewnętrznych kabinach 4 osobowych z węzłem sanitarnym; -wyżywienie wg programu: 11 śniadań i 11 obiadokolacji; pierwszy posiłek – obiadokolacja w dniu 19.06, ostatni – śniadanie w dniu 30.06.; -opieka pilota na całej trasie; -ubezpieczenie od kosztów leczenia zagranicą i następstw nieszczęśliwych wypadków; -podatek VAT; Dodatkowo płatne wstępy i inne atrakcje wymienione kursywą w programie. Koszt łączny tych dodatkowych (fakultatywnych) płatności ok. NOK – 1.400; SEK – 10; DDK – 60. Składają się na nie: Muzeum statku Fram 60 NOKMuzeum tratwy Kon Tiki50 NOKMuzeum Statków Wikingów35 NOKSkansen90 NOKKatedra w Trondheim60 NOKprom po Geiranger Fjordzie172 NOKprom Kaupanger –Gudvangen291 NOKwyjazd na szczyt Dalsnibba25 NOK Akwarium w Bergen150 NOKkolej Flam –Myrdal237 NOKkolej Myrdal -Trengereid220 NOKLund katedra10 SEKPałac Rosenborg w Kopenhadze60 DDKKursy walut: 1 NOK = 0,55 PLN, 1 SEK = 0,47 PLN, 1 DKK = 0,56 PLN

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka Prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close