W 1959 roku ukończył Wydział Budownictwa Lądowego Politechniki Warszawskiej na kierunku Mosty i Budownictwo Podziemne. Bezpośrednio po studiach podjął pracę w Przedsiębiorstwie Robót Kolejowych nr 15, któremu pozostał wierny i oddany aż do przejścia na emeryturę. Przeszedł przez różne stanowiska: od inżyniera budowy do dyrektora Oddziału, zawsze ściśle związany z bezpośrednim wykonawstwem. Te trwałe więzy ze swoją firmą, nazywaną przez Niego PRK-15, mimo niefortunnej zmiany nazwy na ZBM PP, rozumie każdy, kto poznał inż. Janusza Wiśniewskiego i z nim współpracował. Trzy szczególnie cechy trzeba podkreślić. Są to:

·        szacunek i uznanie dla partnerów, niezależnie od tego czy jest nim przełożony, czy też robotnik albo majster,

·        chęć podejmowania trudnych zadań, zmuszających do twórczego poszukiwanie rozwiązań i dających wykonawcom satysfakcję zawodową,

·        pasja poznawania świata, która sprzyja gromadzeniu wokół siebie chętnych do wspólnych wypraw i wycieczek.

Ponad czterdziestoletni okres pracy w PRK-15 to bardzo długi wykaz obiektów mostowych, które stanowią dorobek zawodowy mgr inż. Janusza Wiśniewskiego. Wystarczy przytoczyć kilka, aby mieć pogląd o Jego wkładzie w mostownictwo.

Początek pracy zawodowej to pełnienie funkcji inżyniera budowy, potem kierownika budowy na obiektach rozbudowywanego w latach sześćdziesiątych Warszawskiego Węzła Kolejowego: na linii Średnicowej wiadukty na Powiślu, pod stacją Odolany w ciągu ul. Dźwigowej, w rejonie posterunków Warszawa-Czyste, we Włochach i Piastowie. Następne kilka lat inż. Wiśniewski pracował w zarządzie PRK-15, zajmując się przygotowywaniem budowy lub remontu wielu mostów.

W roku 1980. powraca do bezpośredniego wykonawstwa i wkrótce potem obejmuje funkcję szefa Oddziału Budowy Mostów nr 1. Po kilku latach OBM-1 usamodzielnia się przyjmując nazwę ZBM-1, a mgr inż. Janusz Wiśniewski zostaje jego prezesem. Przez wiele lat pod Jego kierownictwem ZBM-1 dorobił się znakomitej kadry i bardzo dobrej opinii wśród inwestorów. Złożyły się na to liczne realizacje, z których warto wymienić:

·        przebudowę mostu kolejowego pod Cytadelą w Warszawie, wyróżniającą się sposobem wprowadzenia nowych i usunięcia starych kratownic,

·        remont trzydźwigarowego mostu kolejowego w Toruniu, połączony z bardzo trudną operacją rozdzielania ustroju dwutorowego na samodzielne konstrukcje jednotorowe,

·        budowa mostu autostradowego przez Wisłę koło Torunia,

·        budowa konstrukcji oporowych przyszłej trasy Prymasa Tysiąclecia w Warszawie,

·        budowa wiaduktów trasy AK w Warszawie (nad ul. Broniewskiego i pod ul. Powązkowską),

·        przebudowa wiaduktu kolejowego we Włochach.

W roku 2000 mgr inż. Janusz Wiśniewski zakończył pracę w ZBM-1 i przeszedł na emeryturę. Ale stan spoczynku całkiem nie pasuje do Jego osobowości. Przyjął bardzo trudne i odpowiedzialne zadanie: podjął się funkcji dyrektora technicznego budowy mostu Siekierkowskiego w Warszawie, przekazanego do użytku jesienią 2002 roku.

Obok swej działalności zawodowej mgr inż. Janusz Wiśniewski jest zaangażowany w pracę społeczną w Związku Mostowców RP. Od początku istnienia Związku aż do teraz tj. przez pięć kadencji pełni funkcję wiceprzewodniczącego Oddziału Warszawskiego ZMRP. Jego praca w Związku łączy się z pasją do poznawania świata i jego historii. Jest niestrudzonym organizatorem wycieczek technicznych i techniczno-turystycznych, krajowych i zagranicznych. Wycieczki, łączące w swoim programie zagadnienia techniczne i krajoznawcze, cieszą się wzięciem, a ich twórca i organizator ogromnym uznaniem uczestników. To już sześć wypraw zagranicznych zorganizował kolega Janusz Wiśniewski:

Dania i przeprawa mostowa do Szwecji, Portugalia, Włochy (Toskania), Turcja (Kapadocja) Włochy (Sycylia), a w roku 2003 Chorwacja.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka Prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close