Historia
Oddziału Warszawskiego Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej2002
Wydarzenia
2001
Wyprawy
Gmach WIL PW
1. Marcin Czuba, Tomasz Żelaśkiewicz, Grzegorz Bogucki STRABAG Sp. z o.o. „Wymiana mostowych obiektów kolejowych na Lk-20 w Warszawie”
2. Sławomir Krawczyk, Jarosław Łukasiewicz „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. „Przebudowa konstrukcji nośnej kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie”
3. Włodzimierz Bielski, Przewodniczący OW ZMRP „Obiekty mostowe w Rumunii – sprawozdanie z wyprawy do Rumunii”
10.10.2018
Ostróda, Budowa Obwodnicy Ostródy, Pododcinek B, Budowa S51 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe, Budimex S.A.
1. Mariusz Kaczyński, Budimex S.A. „Wybrane problemy technologiczne i organizacyjne budowy rekordowych obiektów inżynierskich S7 / Dk-16”
2. Antoni Ciepielewski, Budowa S51 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe Budimex S.A. „Budowa obiektów inżynierskich na S51 – nowatorskie rozwiązania techniczne”
3. Krzysztof Topolewicz, TOP PROJEKT „Projekt i wybrane szczegóły konstrukcyjne mostu łukowego z siatkowym systemem podwieszeń (MS-15)”
4. Krzysztof Kowalczyk, Freyssinet Polska Sp. z o.o. „Technologia montażu systemu podwieszeń mostu MS-15”
25.06.2018
Siedziba IBDiM
1. Jubileusz 80-lecia urodzin kol. Bolesława Kłosińskiego Link
2. Bolesław Kłosiński, Instytut Badawczy Dróg i Mostów „Pół wieku rozwoju fundamen-towania głębokiego”
3. Piotr Rychlewski, Instytut Badawczy Dróg i Mostów „Konkurs Fotograficzny im. Andrzeja Niemierki 2018”
4. Tomasz Stasiukiewicz, Grzegorz Kacprzak, IDiM, Politechnika Warszawska „Analiza porównawcza dwóch podejść obliczeniowych podpory nurtowej w środowisku Sofistik oraz Zsoil”
23.03.2018
1. Kulisy Rajdu Dakar – czego nie widać w telewizji. Prelegent jest motocyklistą z zamiłowania, uczestnikiem rajdów terenowych a w tegorocznym Rajdzie Dakar członkiem ekipy towarzyszącej zawodnikom. Opowie o kulisach, ciekawostkach, wyzwaniach najtrudniejszego rajdu terenowego Świata, referent:Norbert Madetko (Soley)
2. Nowatorskie metody wykonywania posadowień i ścian oporowych w technologii ciągłego mieszania gruntu z uwzględnieniem mostów. W trakcie prezentacji zaprezentowana zostanie nowa maszyna, która umożliwia wykonywanie ciągłych ścian z cementogruntu, eliminująca większość mankamentów dotychczasowych metod mieszania gruntu, referenci: Piotr Rychlewski (IBDiM), Robert Sołtysik (Soley)
3. Wsparcie procesu realizacji obiektów mostowych z wykorzystaniem doświadczeń IDH Poland, referent: Piotr Ignatowski (IDH Poland)
12.03.2018
Gmach WIL PW
1. Tomasz Mołdysz, Marcin Tetych, Astaldi S.p.A, „Rozwiązania projektowe odcinka trasy S2 z najdłuższym tunelem drogowym w Polsce. Zadanie „A”, Puławska – Przyczółkowa, POW”
2. Krzysztof Piasecki, GÜLERMAK Ağir Sanayi Ínşaat ve Taahhűt A.S. Oddział w Polsce „Budowa II linii metra w Warszawie – I etap realizacji odcinka zachodniego”
3. Tomasz Meler, Astaldi S.p.A, „Budowa II linii metra w Warszawie – I etap realizacji odcinka wschodniego-północnego”
2017
20.03.2017
Gmach WIL PW
1. Jerzy Broś, Grzegorz Sierka – BP BPK MOSTY S.C. z Wrocławia „Projekty kolejowych obiektów inżynieryjnych opracowanych przez Biuro Projektowe BPK MOSTY S.C. wraz z technologią realizacji”
2. Zbigniew Żerański – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji „Planowane zamierzenia modernizacji warszawskiego węzła kolejowego”
3. Marcin Czuba, Adam Malik – STRABAG Sp. z o.o., Przemysław Mossakowski, Politechnika Warszawska „Projekty i budowa obiektów inżynieryjnych Trasy Świętokrzyskiej”
11.12.2017
Gmach WIL PW
1. Piotr Kolasa, GP Mosty „Zagadnienia techniczno-wykonawcze przeprawy mostowej przez Wisłę w ciągu POW”
2. Mariusz Pietrzak, Layher Sp. z o.o. „Bezpieczne przejścia na budowie – schodnie i kładki”
3. Wojciech Trochymiak, Łukasz Grobelny, IDiM Politechnika Warszawska „Koncepcje Mostu na Zaporze w 3D+”
Archiwalne
Lata 2015-2000
Rok 2015
- Remont Mostu Łazienkowskiego, referent: Andrzej Belniak (PORR Polska Infrastructure S.A.)
(10 grudnia 2015) - Przebudowa mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie, referent: Paweł Tuszyński (Metrostav S.A. Oddział w Polsce)
(10 grudnia 2015) - Remont Estakad na Trasie Łazienkowskiej, węzeł Warszawski i węzeł Praski, referent: Marcin Czuba (STRABAG)
(22 czerwca 2015) - Koncepcje remontu mostu Łazienkowskiego w trakcie przygotowywania oferty na wykonanie robót, referent: Zbigniew Żerański (STRABAG) (22 czerwca 2015)
- Budowy drogi S8 Opacz – Janki, referent: Zbigniew Żerański (STRABAG)
(22 czerwca 2015) - Budowa tunelu pod torami PKP w Międzylesiu, referent: Łukasz Kukuryka STRABAG)
(22 czerwca 2015) - Moje 50 lat w mostownictwie, referent: Andrzej Jaworski
(18 maja 2015) - Przebudowa granicznego mostu kolejowego przez rzekę Bug w Terespolu, referent: Jarosław Łukasiewicz (INTOP Warszawa Sp. z o.o.)
(18 maja 2015) - Mosty na Kubie, referent: Andrzej Niemierko
(19 marca 2015) - Przebudowa mostu Grota Roweckiego i Trasy AK, referent: Andrzej Radoszewski (ZBM IZ)
(15 stycznia 2015) - Budowa i przebudowa wiaduktów nad Trasą AK –doświadczenia z budowy i remontu, zagadnienia trwałości i obserwacje eksploatacyjne, referent: Andrzej Jaworski (ZBM IZ)
(15 stycznia 2015) - Wzmacnianie konstrukcji mostu Grota Roweckiego cięgnami zewnętrznymi, referenci: Andrzej Berger, Andrzej Kasprzak (B7)
(15 stycznia 2015)
Rok 2014
- Warzenie piwa. Jak robi się piwo, jak powinno wyglądać prawdziwe piwo i czym się różni od powszechnie sprzedawanego w sklepach., referent: Edward Marcinków
(14 listopada) - Realizacja zadaszeń membranowych amfiteatrów w Wiśle, Brennej, Ustroniu, Żywcu i Świnoujściu, referent: Edward Marcinków
(14 listopada) - Realizacja najdłuższego w Polsce mostu drewnianego przez rzekę Pilicę, referent: Mariusz Gołąbek (Intop Warszawa)
(16 października) - Przebudowa mostu drewnianego w Kamionie, referent: Włodzimierz Walerych
(16 października) - Historia mostu drewnianego w Wyszogrodzie, referent: Marek Mistewicz
(16 października) - Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii, (komunikat)
(15 maja)
Rok 2013
- O własnych doświadczeniach w mostownictwie, referent: Andrzej Rajkowski
(9 grudnia) - Tendencje rozwojowe w budowie mostów typu extradosed, referent: Wojciech Trochymiak (PW)
(9 grudnia) - Wybierak dłutowy – nowoczesne narzędzie wykonywania pali – na przykładzie podpór mostu w Kwidzynie, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
(9 grudnia) - Budowa mostu przez rzekę Wisłę koło Kwidzyna, wraz z dojazdami, w ciągu drogi krajowej nr 90″, ogólne wiadomości i dane budowy, technologia wykonania mostu nurtowego, referent: Maciej Wojciechowski (Budimex)
(9 grudnia) - Pokaz filmów z budowy mostu w Kwidzynie, referent: Andrzej Radoszewski(ZBM IZ)
(9 grudnia) - „Moja 40-letnia przygoda z mostami”
W tym m. in.:
– przykłady ciekawych (wartych powielania) realizacji obiektów na czynnych szlakach komunikacyjnych ze szczególnym podkreśleniem rozwiązań umożliwiających jak najkrótsze zamknięcie, ograniczenie, ruchu oraz odbudów po powodziowych,
– przypomnienie interesujących (zapomnianych) rozwiązań niektórych elementów mostowych,
– krytyczne uwagi na temat – „co w dzisiejszym mostownictwie nie podoba mi się”,
referent: Edward Marcinków
( 25 października) - Stan aktualnie budowanych mostów w Chinach z przykładami najnowszych rozwiązań” – I światowa wyprawa mostowa Oddziału Warszawskiego ZMRP, referent: Andrzej Niemierko (IBDiM)
(13 czerwca) - Montaż II łuku mostu przez Wisłę w Toruniu” – relacja z wycieczki technicznej na budowę, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
(13 czerwca) - Realizacja tunelu pod linią kolejową metodą nasuwania, referent: Zbigniew Żerański (IBDiM)
(18 kwietnia) - Dlaczego dach Stadionu Narodowego nie zasuwa się w czasie deszczu, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
(18 kwietnia) - Budowa II linii metra, referent: AGP Metro
(22 marca)
Rok 2012
- Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii, (relacja)
(13 listopada) - Najdłuższa na świecie morska przeprawa drogowa Hong Kong – Zhuhai – Makao przez estuarium Rzeki Perłowej w Chinach, referent: Prof. Andrzej Jarominiak
(25 października) - Problemy realizacyjne II linii metra w Warszawie, referenci: Piotr Rychlewski, Krzysztof Grzegorzewicz (IBDiM)
(25 października) - Droga Ekspresowa S-2, odcinek Konotopa – Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie, referent: Andrzej Iżbicki
(19 kwietnia) - Droga Ekspresowa S-79 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Marynarska. Droga Ekspresowa S-2 na odcinku węzeł Lotnisko – węzeł Puławska, referent: Andrzej Iżbicki
(19 kwietnia) - Przebudowa Trasy Toruńskiej, referent: Tomasz Musiał
(19 kwietnia) - Realizacja pierwszego w Polsce tunelu wykonanego tarczą TBM pod Wisłą do oczyszczalni Czajka, referenci: Wojciech Słomski, Krzysztof Michalczuk (PRG Metro Sp. z o.o.)
(15 marca) - Realizacji Mostu Rędzińskiego przez rzekę Odrę w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, referent: Maciej Abramski
(15 marca) - Niezwyczajne budowle inżynierskie Warszawy, referent: Andrzej Stańczyk
(12 stycznia) - Zabezpieczenie oraz estetyka obiektów komunikacyjnych, referent: Tomasz Szczepański (MC-Bauchemie)
(12 stycznia) - Pejzaże Wietnamu, Laosu i Kambodży, także mostowe, referent: Andrzej Stańczyk
(12 stycznia)
Rok 2011
- Jak szybko i ekonomicznie budować mosty, referent: Edward Marcinków (MOSTMARPAL Sp.z o.o.)
(18 listopada), - Obiekty inżynierskie dla superszybkich kolei – doświadczenia z budów na Taiwanie i w Chinach, referent: Tomasz Pietraszek (CIMA+)
(24 maja), - Rekonstrukcja mostu Jagiełły przez Wisłę w Czerwińsku z okazji 600-lecia bitwy pod Grunwaldem, referent: Barbara Rymsza (IBDiM)
(3 marca), - Stałe mosty przez Wisłę w XVII wieku (Warszawa, Toruń i delta Wisły), referent: Marek Mistewicz (IBDiM)
(3 marca), - Chiny, życie codzienne, referent: Agnieszka Królikowska (IBDiM)
(27 stycznia), - Mosty Chin, referent: Henryk Zobel (PW)
(27 stycznia)
Rok 2010
- Wbijane udarowo kotwy gruntowe DUCKBILL, referenci: Tomasz Kosiński, Mirosław Kuc (Geotim Sp. z o.o. )
(16 grudnia), - Stadion Narodowy, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
(16 grudnia), - Most Północny, referent: Arkadiusz Arciszewski (P.R.I. „POL-AQUA” S.A.)
(5 listopada), - II linia metra , referent: Zenon Mikulec (METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.)
(5 listopada)
Rok 2006
- Mostowe bariery ochronne Ǿrsta, referent: mgr Artur Sadowiec (Orsta Pomerania Sp. z o.o.)
(23 listopada),
Firma dostarcza bariery ochronne w różnych odmianach, spełniających wymagania EN 1317-2 dotyczące bezpieczeństwa ruchu przy uderzeniu pojazdu. Przedstawione będą m.in. wyniki testów zderzeniowych przy szybkości 70 km/h zarejestrowane kamerą, a także wymagania norm europejskich. - Zagadnienia dostosowania stacji metra dla osób niepełnosprawnych, referent: mgr inż. arch. Radosław Skowroński
(23 listopada),
Porównanie rozwiązań warszawskich z amerykańskimi, brytyjskimi i francuskimi. - Mosty Rygi i Sankt Petersburga, referent: dr inż. Andrzej Stańczyk (ZMRP Warszawa)
(12 października)
, Referent przedstawił wrażenia z wyprawy do w/w miast z uwzględnieniem polskiego udziału w ich powstaniu (np. widoczny most Ochtieński budowała firma K.Rudzki i Sp.), (galeria zdjęć), - System stabilizacji skarp i nasypów TECCO® oraz bariery przeciwodłamkowe w technologii siatek pierścieniowych ROCCO®,referent: mgr inż. Mirosław Mrozik (Fatzer AG, Geobrugg Protection Systems)
(12 października)
materiały źródłowe pdf
Firma dostarcza i instaluje systemy ochronne oparte na siatkach stalowych. System stabilizacji TECCO® jest jedynym w świecie systemem aktywnym, tj. wywierającym nacisk statyczny na zbocze. Natomiast bariery ROCCO® mają zdolność pochłaniania energii uderzenia nawet do 5 000 kJ i odkształcają się bez zniszczenia. - Historia warszawskich mostów na Wiśle, referent: dr inż. Andrzej Niemierko (ZMRP Warszawa)
(31 maja), - Stan i strategia utrzymania mostów warszawskich, referent: dr inż. Andrzej Marecki (ZDM Warszawa)
(25 kwietnia), - Systemy odwodnień mostów i przepustów firmy Wavin, referent: mgr inż. Paweł Gulczyński (Wavin Metalplast-Buk)
(25 kwietnia)
(materiały źródłowe pdf), - Projekt i budowa mostu Milenijnego przez Odrę we Wrocławiu, referent: mgr inż. Piotr Wanecki (BBR Polska)
(30 marca).
Ukończony w 2004 r. most na obwodnicy Wrocławia, długości 970 m, z przęsłem środkowym 152 m jest pierwszym w Polsce mostem podwieszonym, którego pomost wykonano całkowicie z betonu sprężonego. Tworzą go dwa dźwigary o przekroju skrzynkowym stałej wysokości 2,5 m. Pomost wykonywano po raz pierwszy w tego rodzaju obiektach metodą wspornikową. Estakady dojazdowe, z których jedna ma przęsło rozpiętości 126 m, mają podobną konstrukcję pomostu, przy czym w przęśle najdłuższym, o parabolicznym kształcie pasa dolnego, wysokość skrzynek na podporach osiąga 6,5 m. Most Milenijny był najdroższą i jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w powojennej historii Wrocławia.
Rok 2005
- Projektowanie i realizacja mostu przez Dziwnę w Wolinie, referent: mgr inż. Krzysztof Topolewicz (Transprojekt Gdański)
(3 listopada). - Metody wzmacniania podłoża gruntowego stosowane przez firmę Menard Soltraitement, referent: mgr inż. Jakub Saloni (Freyssinet Polska)
(23 czerwca), - Nowoczesne zabezpieczenia przerw dylatacyjnych firmy Mageba (Szwajcaria), referent: dyr. Gianni Moor M.Sc. Civil Engineering/MBA
(28 kwietnia),Metody wzmacniania podłoża gruntowego stosowane przez POLBUD Pomorze na autostradach A2 i A4, referent prezes mgr inż. Ryszard Imiołek
(17 lutego), - Mosty na trasie wyprawy technicznej do Niemiec i Francji, referent: dr inż. Janusz Rymsza
(17 lutego)
Rok 2004
- Nowoczesne materiały i technologie firmy Sika zastosowane przy budowie najdłuższego w świecie tunelu pod górą św. Gotharda w Szwajcarii, referent: inż. Maciej Karpała
(16 grudnia), - Projekty nowych mostów warszawskich przez Wisłę, referenci: mgr inż. Jerzy Bąk (POMOST) – Most na południowej obwodnicy Warszawy i mgr inż. Jerzy Kaczmarek (Biuro Pełnomocnika Prezydenta ds. Budowy Mostu Północnego)
(28 października), - Seminarium Budowa mostu Rion-Antirion przez Cieśninę Koryncką w Grecji, referent:
Andrzej Berger (Freyssinet Polska)
(23 czerwca), - Zastosowanie konstrukcji podatnych z blach falistych do budowy przejść ekologicznych, referent mgr inż. Leszek Janusz (ViaCon Polska) (27 maja),
- Przejścia dla zwierząt w ujęciu ekologicznym, referent: mgr inż. Katarzyna Łowicka,
(27 maja), - Inżynierskie konstrukcje rozporowe i kotwione zrealizowane przez firmę MOSTMAR-PAL, referent: mgr inż. Edward Marcinków (22 kwietnia),
Rok 2003
- Ocena konstrukcji mostowych na podstawie analizy (MES) i badań polowych,referent:
Andrzej Nowak (University of Michigan Ann Arbor – USA)
(11 grudnia), - Wybrane problemy drgań kładek dla pieszych na podstawie kładki Millennium Bridge w Londynie, referent: Łukasz Topczewski
(11 grudnia), - Roboty fundamentowe budynku mieszkalnego przy ul. Szymczaka (Wola – Rynna Żoliborska), Przedstawiciel firmy AARSLEFF Sp. z o.o. (wykonawca palowania) (15 maja),
- Budowa estakad Węzła „Czerniakowska”, referent: Piotr Kolasa (WARBUD)
(15 maja), - Projekt nowego mostu przez Wisłę w Puławach, referent: Jerzy Bąk (B.P. Pomost s.c.)
(10 kwietnia)
Rok 2002
- Wykonywanie mikropali, gwoździ gruntowych i kotew, referent: Jakub Sierant (Titan Polska w Krakowie)
(22 października), - O budowie tunelu Trasy W-Z, jego stanie obecnym i planowanym remoncie, referenci:
Lech Wysokiński (Instytut Techniki Budowlanej) i Stanisław Pęski (Metroprojekt)
(22 października), - O mostach w Szczecinie – dawnych i obecnie budowanym przez Regalicę, z uwzględnieniem sposobu montażu „z wody”, bez przegradzania rzeki rusztowaniami montażowymi, referenci: Andrzej Wysokiński (Urząd Miasta w Szczecinie) i Janusz Gąsior
(16 maja)
Rok 2001
- Budowa mostu Zwierzynieckiego w Krakowie, referenci: Sławomir Cebo (KPRM) i Jan Piekarski (BBR Polska)
(28 listopada), - Barety i ściany szczelinowe w fundamencie filara mostu Kotlarskiego w Krakowie, referent: Bogusław Przebinda (Soletanche Polska)
(12 czerwca), - Budowa konstrukcji niosącej mostu w ciągu trasy im. H. Sucharskiego w Gdańsku, referenci: Krzysztof Wąchalski (B.P. Budownictwa Komunalnego w Gdańsku) i Zdzisław Podgórski
(12 czerwca)
Rok 2000
- Mosty Skandynawii, referent: Andrzej Jaworski
(20 grudnia), - Zastosowanie konstrukcji cienkościennych przy budowie i modernizacji obiektów mostowych, referent:Leszek JANUSZ
(20 grudnia), - Cięgna prętowe Macalloy w konstrukcjach mostów podwieszonych, referent: Chris Willet
(25 maja), - Projekt mostu Siekierkowskiego, referent: Stefan Filipiuk
(7 marca), - Koncepcja technologii i organizacji robót przy budowie mostu Siekierkowskiego, referent:
Jerzy Bogaczyk
(7 marca), - Koncepcja funkcjonowania Inżyniera Budowy w FIDIC,< referent: Stanisław Pajchel
(7 marca) - Most Świętokrzyski – polskie osiągnięcie techniczne końca XX w., referenci: Stanisław Pajchel, Jan Piekarski, Marek Łagoda, Czesław Szymankiewicz
(27 października), - Technologia budowy metodą przecisku wielkowymiarowych elementów żelbetowych, referent: Bogumił Janus
(26 kwietnia), - Nowości techniczne stosowane przez firmę Soletanche Polska w budownictwie mostowym”, referent: Mariusz Hoffman
(5 marca), - Nowoczesne metody monitorowania budowy, referent: Andrzej Popielski
(5 marca), - Ernest Malinowski – budowniczy kolei transandyjskiej, referent:Andrzej Niemierko
(5 marca).