Historia

Oddziału Warszawskiego Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej

2002

Wydarzenia

2001

Wyprawy

Gmach WIL PW

1. Marcin Czuba, Tomasz Żelaśkiewicz, Grzegorz Bogucki STRABAG Sp. z o.o. „Wymiana mostowych obiektów kolejowych na Lk-20 w Warszawie”

2. Sławomir Krawczyk, Jarosław Łukasiewicz „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. „Przebudowa konstrukcji nośnej kolejowego Mostu Gdańskiego w Warszawie”

3. Włodzimierz Bielski, Przewodniczący OW ZMRP „Obiekty mostowe w Rumunii – sprawozdanie z wyprawy do Rumunii”

 

10.10.2018

Ostróda, Budowa Obwodnicy Ostródy, Pododcinek B, Budowa S51 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe, Budimex S.A.

1. Mariusz Kaczyński, Budimex S.A. „Wybrane problemy technologiczne i organizacyjne budowy rekordowych obiektów inżynierskich S7 / Dk-16”

2. Antoni Ciepielewski, Budowa S51 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe Budimex S.A. „Budowa obiektów inżynierskich na S51 – nowatorskie rozwiązania techniczne”

3. Krzysztof Topolewicz, TOP PROJEKT „Projekt i wybrane szczegóły konstrukcyjne mostu łukowego z siatkowym systemem podwieszeń (MS-15)”

4. Krzysztof Kowalczyk, Freyssinet Polska Sp. z o.o. „Technologia montażu systemu podwieszeń mostu MS-15”

25.06.2018

Siedziba IBDiM

1. Jubileusz 80-lecia urodzin kol. Bolesława Kłosińskiego Link

2. Bolesław Kłosiński, Instytut Badawczy Dróg i Mostów „Pół wieku rozwoju fundamen-towania głębokiego”

3. Piotr Rychlewski, Instytut Badawczy Dróg i Mostów „Konkurs Fotograficzny im. Andrzeja Niemierki 2018”

4. Tomasz Stasiukiewicz, Grzegorz Kacprzak, IDiM, Politechnika Warszawska „Analiza porównawcza dwóch podejść obliczeniowych podpory nurtowej w środowisku Sofistik oraz Zsoil”

23.03.2018

1. Kulisy Rajdu Dakar – czego nie widać w telewizji. Prelegent jest motocyklistą z zamiłowania, uczestnikiem rajdów terenowych a w tegorocznym Rajdzie Dakar członkiem ekipy towarzyszącej zawodnikom. Opowie o kulisach, ciekawostkach, wyzwaniach najtrudniejszego rajdu terenowego Świata, referent:Norbert Madetko (Soley)

2. Nowatorskie metody wykonywania posadowień i ścian oporowych w technologii ciągłego mieszania gruntu z uwzględnieniem mostów. W trakcie prezentacji zaprezentowana zostanie nowa maszyna, która umożliwia wykonywanie ciągłych ścian z cementogruntu, eliminująca większość mankamentów dotychczasowych metod mieszania gruntu, referenci: Piotr Rychlewski (IBDiM), Robert Sołtysik (Soley)

3. Wsparcie procesu realizacji obiektów mostowych z wykorzystaniem doświadczeń IDH Poland, referent: Piotr Ignatowski (IDH Poland)

12.03.2018

Gmach WIL PW

1. Tomasz Mołdysz, Marcin Tetych, Astaldi S.p.A, „Rozwiązania projektowe odcinka trasy S2 z najdłuższym tunelem drogowym w Polsce. Zadanie „A”, Puławska – Przyczółkowa, POW”

2. Krzysztof Piasecki, GÜLERMAK Ağir Sanayi Ínşaat ve Taahhűt A.S. Oddział w Polsce „Budowa II linii metra w Warszawie – I etap realizacji odcinka zachodniego”

3. Tomasz Meler, Astaldi S.p.A, „Budowa II linii metra w Warszawie – I etap realizacji odcinka wschodniego-północnego”

2017

20.03.2017

Gmach WIL PW

1. Jerzy Broś, Grzegorz Sierka – BP BPK MOSTY S.C. z Wrocławia „Projekty kolejowych obiektów inżynieryjnych opracowanych przez Biuro Projektowe BPK MOSTY S.C. wraz z technologią realizacji”

2. Zbigniew Żerański – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji „Planowane zamierzenia modernizacji warszawskiego węzła kolejowego”

3. Marcin Czuba, Adam Malik – STRABAG Sp. z o.o., Przemysław Mossakowski, Politechnika Warszawska „Projekty i budowa obiektów inżynieryjnych Trasy Świętokrzyskiej”

11.12.2017

Gmach WIL PW

1. Piotr Kolasa, GP Mosty „Zagadnienia techniczno-wykonawcze przeprawy mostowej przez Wisłę w ciągu POW”

2. Mariusz Pietrzak, Layher Sp. z o.o. „Bezpieczne przejścia na budowie – schodnie i kładki”

3. Wojciech Trochymiak, Łukasz Grobelny, IDiM Politechnika Warszawska „Koncepcje Mostu na Zaporze w 3D+”

Archiwalne

Lata 2015-2000

Rok 2015

  • Remont Mostu Łazienkowskiego, referent: Andrzej Belniak (PORR Polska Infrastructure S.A.)
    (10 grudnia 2015)
  • Przebudowa mostu gen. Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie, referent: Paweł Tuszyński (Metrostav S.A. Oddział w Polsce)
    (10 grudnia 2015)
  • Remont Estakad na Trasie Łazienkowskiej, węzeł Warszawski i węzeł Praski, referent: Marcin Czuba (STRABAG)
    (22 czerwca 2015)
  • Koncepcje remontu mostu Łazienkowskiego w trakcie przygotowywania oferty na wykonanie robót, referent: Zbigniew Żerański (STRABAG) (22 czerwca 2015)
  • Budowy drogi S8 Opacz – Janki, referent: Zbigniew Żerański (STRABAG)
    (22 czerwca 2015)
  • Budowa tunelu pod torami PKP w Międzylesiu, referent: Łukasz Kukuryka STRABAG)
    (22 czerwca 2015)
  • Moje 50 lat w mostownictwie, referent: Andrzej Jaworski
    (18 maja 2015)
  • Przebudowa granicznego mostu kolejowego przez rzekę Bug w Terespolu, referent: Jarosław Łukasiewicz (INTOP Warszawa Sp. z o.o.)
    (18 maja 2015)
  • Mosty na Kubie, referent: Andrzej Niemierko
    (19 marca 2015)
  • Przebudowa mostu Grota Roweckiego i Trasy AK, referent: Andrzej Radoszewski (ZBM IZ)
    (15 stycznia 2015)
  • Budowa i przebudowa wiaduktów nad Trasą AK –doświadczenia z budowy i remontu, zagadnienia trwałości i obserwacje eksploatacyjne, referent: Andrzej Jaworski (ZBM IZ)
    (15 stycznia 2015)
  • Wzmacnianie konstrukcji mostu Grota Roweckiego cięgnami zewnętrznymi, referenci: Andrzej Berger, Andrzej Kasprzak (B7)
    (15 stycznia 2015)

Rok 2014

  • Warzenie piwa. Jak robi się piwo, jak powinno wyglądać prawdziwe piwo i czym się różni od powszechnie sprzedawanego w sklepach., referent: Edward Marcinków
    (14 listopada)
  • Realizacja zadaszeń membranowych amfiteatrów w Wiśle, Brennej, Ustroniu, Żywcu i Świnoujściu, referent: Edward Marcinków
    (14 listopada)
  • Realizacja najdłuższego w Polsce mostu drewnianego przez rzekę Pilicę, referent: Mariusz Gołąbek (Intop Warszawa)
    (16 października)
  • Przebudowa mostu drewnianego w Kamionie, referent: Włodzimierz Walerych
    (16 października)
  • Historia mostu drewnianego w Wyszogrodzie, referent: Marek Mistewicz
    (16 października)
  • Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii, (komunikat)
    (15 maja)

Rok 2013

  • O własnych doświadczeniach w mostownictwie, referent: Andrzej Rajkowski
    (9 grudnia)
  • Tendencje rozwojowe w budowie mostów typu extradosed, referent: Wojciech Trochymiak (PW)
    (9 grudnia)
  • Wybierak dłutowy – nowoczesne narzędzie wykonywania pali – na przykładzie podpór mostu w Kwidzynie, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
    (9 grudnia)
  • Budowa mostu przez rzekę Wisłę koło Kwidzyna, wraz z dojazdami, w ciągu drogi krajowej nr 90″, ogólne wiadomości i dane budowy, technologia wykonania mostu nurtowego, referent: Maciej Wojciechowski (Budimex)
    (9 grudnia)
  • Pokaz filmów z budowy mostu w Kwidzynie, referent: Andrzej Radoszewski(ZBM IZ)
    (9 grudnia)
  • „Moja 40-letnia przygoda z mostami”
    W tym m. in.:
    – przykłady ciekawych (wartych powielania) realizacji obiektów na czynnych szlakach komunikacyjnych ze szczególnym podkreśleniem rozwiązań umożliwiających jak najkrótsze zamknięcie, ograniczenie, ruchu oraz odbudów po powodziowych,
    – przypomnienie interesujących (zapomnianych) rozwiązań niektórych elementów mostowych,
    – krytyczne uwagi na temat – „co w dzisiejszym mostownictwie nie podoba mi się”,
    referent: Edward Marcinków
    ( 25 października)
  • Stan aktualnie budowanych mostów w Chinach z przykładami najnowszych rozwiązań” – I światowa wyprawa mostowa Oddziału Warszawskiego ZMRP, referent: Andrzej Niemierko (IBDiM)
    (13 czerwca)
  • Montaż II łuku mostu przez Wisłę w Toruniu” – relacja z wycieczki technicznej na budowę, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
    (13 czerwca)
  • Realizacja tunelu pod linią kolejową metodą nasuwania, referent: Zbigniew Żerański (IBDiM)
    (18 kwietnia)
  • Dlaczego dach Stadionu Narodowego nie zasuwa się w czasie deszczu, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
    (18 kwietnia)
  • Budowa II linii metra, referent: AGP Metro
    (22 marca)

Rok 2012

  • Nowatorskie rozwiązania w mostownictwie i geoinżynierii, (relacja)
    (13 listopada)
  • Najdłuższa na świecie morska przeprawa drogowa Hong Kong – Zhuhai – Makao przez estuarium Rzeki Perłowej w Chinach, referent: Prof. Andrzej Jarominiak
    (25 października)
  • Problemy realizacyjne II linii metra w Warszawie, referenci: Piotr Rychlewski, Krzysztof Grzegorzewicz (IBDiM)
    (25 października)
  • Droga Ekspresowa S-2, odcinek Konotopa – Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie, referent: Andrzej Iżbicki
    (19 kwietnia)
  • Droga Ekspresowa S-79 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Marynarska. Droga Ekspresowa S-2 na odcinku węzeł Lotnisko – węzeł Puławska, referent: Andrzej Iżbicki
    (19 kwietnia)
  • Przebudowa Trasy Toruńskiej, referent: Tomasz Musiał
    (19 kwietnia)
  • Realizacja pierwszego w Polsce tunelu wykonanego tarczą TBM pod Wisłą do oczyszczalni Czajka, referenci: Wojciech Słomski, Krzysztof Michalczuk (PRG Metro Sp. z o.o.)
    (15 marca)
  • Realizacji Mostu Rędzińskiego przez rzekę Odrę w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, referent: Maciej Abramski
    (15 marca)
  • Niezwyczajne budowle inżynierskie Warszawy, referent: Andrzej Stańczyk
    (12 stycznia)
  • Zabezpieczenie oraz estetyka obiektów komunikacyjnych, referent: Tomasz Szczepański (MC-Bauchemie)
    (12 stycznia)
  • Pejzaże Wietnamu, Laosu i Kambodży, także mostowe, referent: Andrzej Stańczyk
    (12 stycznia)

Rok 2011

  • Jak szybko i ekonomicznie budować mosty, referent: Edward Marcinków (MOSTMARPAL Sp.z o.o.)
    (18 listopada),
  • Obiekty inżynierskie dla superszybkich kolei – doświadczenia z budów na Taiwanie i w Chinach, referent: Tomasz Pietraszek (CIMA+)
    (24 maja),
  • Rekonstrukcja mostu Jagiełły przez Wisłę w Czerwińsku z okazji 600-lecia bitwy pod Grunwaldem, referent: Barbara Rymsza (IBDiM)
    (3 marca),
  • Stałe mosty przez Wisłę w XVII wieku (Warszawa, Toruń i delta Wisły), referent: Marek Mistewicz (IBDiM)
    (3 marca),
  • Chiny, życie codzienne, referent: Agnieszka Królikowska (IBDiM)
    (27 stycznia),
  • Mosty Chin, referent: Henryk Zobel (PW)
    (27 stycznia)

Rok 2010

  • Wbijane udarowo kotwy gruntowe DUCKBILL, referenci: Tomasz Kosiński, Mirosław Kuc (Geotim Sp. z o.o. )
    (16 grudnia),
  • Stadion Narodowy, referent: Piotr Rychlewski (IBDiM)
    (16 grudnia),
  • Most Północny, referent: Arkadiusz Arciszewski (P.R.I. „POL-AQUA” S.A.)
    (5 listopada),
  • II linia metra , referent: Zenon Mikulec (METRO WARSZAWSKIE Sp. z o.o.)
    (5 listopada)

Rok 2006

  • Mostowe bariery ochronne Ǿrsta, referent: mgr Artur Sadowiec (Orsta Pomerania Sp. z o.o.)
    (23 listopada),
    Firma dostarcza bariery ochronne w różnych odmianach, spełniających wymagania EN 1317-2 dotyczące bezpieczeństwa ruchu przy uderzeniu pojazdu. Przedstawione będą m.in. wyniki testów zderzeniowych przy szybkości 70 km/h zarejestrowane kamerą, a także wymagania norm europejskich.
  • Zagadnienia dostosowania stacji metra dla osób niepełnosprawnych, referent: mgr inż. arch. Radosław Skowroński
    (23 listopada),
    Porównanie rozwiązań warszawskich z amerykańskimi, brytyjskimi i francuskimi.
  • Mosty Rygi i Sankt Petersburga, referent: dr inż. Andrzej Stańczyk (ZMRP Warszawa)
    (12 października)
    , Referent przedstawił wrażenia z  wyprawy do w/w miast z uwzględnieniem polskiego udziału w ich powstaniu (np. widoczny most Ochtieński budowała firma K.Rudzki i Sp.), (galeria zdjęć),
  • System stabilizacji skarp i nasypów TECCO® oraz bariery przeciwodłamkowe w technologii siatek pierścieniowych ROCCO®,referent: mgr inż. Mirosław Mrozik (Fatzer AG, Geobrugg Protection Systems)
    (12 października)
    materiały źródłowe pdf
    Firma dostarcza i instaluje systemy ochronne oparte na siatkach stalowych. System stabilizacji TECCO® jest jedynym w świecie systemem aktywnym, tj. wywierającym nacisk statyczny na zbocze. Natomiast bariery ROCCO® mają zdolność pochłaniania energii uderzenia nawet do 5 000 kJ i odkształcają się bez zniszczenia.
  • Historia warszawskich mostów na Wiśle, referent: dr inż. Andrzej Niemierko (ZMRP Warszawa)
    (31 maja),
  • Stan i strategia utrzymania mostów warszawskich, referent: dr inż. Andrzej Marecki (ZDM Warszawa)
    (25 kwietnia),
  • Systemy odwodnień mostów i przepustów firmy Wavin, referent: mgr inż. Paweł Gulczyński (Wavin Metalplast-Buk)
    (25 kwietnia)
    (materiały źródłowe pdf),
  • Projekt i budowa mostu Milenijnego przez Odrę we Wrocławiu, referent: mgr inż. Piotr Wanecki (BBR Polska)
    (30 marca).
    Ukończony w 2004 r. most na obwodnicy Wrocławia, długości 970 m, z przęsłem środkowym 152 m jest pierwszym w Polsce mostem podwieszonym, którego pomost wykonano całkowicie z betonu sprężonego. Tworzą go dwa dźwigary o przekroju skrzynkowym stałej wysokości 2,5 m. Pomost wykonywano po raz pierwszy w tego rodzaju obiektach metodą wspornikową. Estakady dojazdowe, z których jedna ma przęsło rozpiętości 126 m, mają podobną konstrukcję pomostu, przy czym w przęśle najdłuższym, o parabolicznym kształcie pasa dolnego, wysokość skrzynek na podporach osiąga 6,5 m. Most Milenijny był najdroższą i jedną z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych w powojennej historii Wrocławia.

Rok 2005

  • Projektowanie i realizacja mostu przez Dziwnę w Wolinie, referent: mgr inż. Krzysztof Topolewicz (Transprojekt Gdański)
    (3 listopada).
  • Metody wzmacniania podłoża gruntowego stosowane przez firmę Menard Soltraitement, referent: mgr inż. Jakub Saloni (Freyssinet Polska)
    (23 czerwca),
  • Nowoczesne zabezpieczenia przerw dylatacyjnych firmy Mageba (Szwajcaria), referent: dyr. Gianni Moor M.Sc. Civil Engineering/MBA
    (28 kwietnia),Metody wzmacniania podłoża gruntowego stosowane przez POLBUD Pomorze na autostradach A2 i A4, referent prezes mgr inż. Ryszard Imiołek
    (17 lutego),
  • Mosty na trasie wyprawy technicznej do Niemiec i Francji, referent: dr inż. Janusz Rymsza
    (17 lutego)

Rok 2004

  • Nowoczesne materiały i technologie firmy Sika zastosowane przy budowie najdłuższego w świecie tunelu pod górą św. Gotharda w Szwajcarii, referent: inż. Maciej Karpała
    (16 grudnia),
  • Projekty nowych mostów warszawskich przez Wisłę, referenci: mgr inż. Jerzy Bąk (POMOST) – Most na południowej obwodnicy Warszawy i mgr inż. Jerzy Kaczmarek (Biuro Pełnomocnika Prezydenta ds. Budowy Mostu Północnego)
    (28 października),
  • Seminarium Budowa mostu Rion-Antirion przez Cieśninę Koryncką w Grecji, referent:
    Andrzej Berger (Freyssinet Polska)
    (23 czerwca),
  • Zastosowanie konstrukcji podatnych z blach falistych do budowy przejść ekologicznych, referent mgr inż. Leszek Janusz (ViaCon Polska) (27 maja),
  • Przejścia dla zwierząt w ujęciu ekologicznym, referent: mgr inż. Katarzyna Łowicka,
    (27 maja),
  • Inżynierskie konstrukcje rozporowe i kotwione zrealizowane przez firmę MOSTMAR-PAL, referent: mgr inż. Edward Marcinków (22 kwietnia),

Rok 2003

  • Ocena konstrukcji mostowych na podstawie analizy (MES) i badań polowych,referent:
    Andrzej Nowak (University of Michigan Ann Arbor – USA)
    (11 grudnia),
  • Wybrane problemy drgań kładek dla pieszych na podstawie kładki Millennium Bridge w Londynie, referent: Łukasz Topczewski
    (11 grudnia),
  • Roboty fundamentowe budynku mieszkalnego przy ul. Szymczaka (Wola – Rynna Żoliborska), Przedstawiciel firmy AARSLEFF Sp. z o.o. (wykonawca palowania) (15 maja),
  • Budowa estakad Węzła „Czerniakowska”, referent: Piotr Kolasa (WARBUD)
    (15 maja),
  • Projekt nowego mostu przez Wisłę w Puławach, referent: Jerzy Bąk (B.P. Pomost s.c.)
    (10 kwietnia)

Rok 2002

  • Wykonywanie mikropali, gwoździ gruntowych i kotew, referent: Jakub Sierant (Titan Polska w Krakowie)
    (22 października),
  • O budowie tunelu Trasy W-Z, jego stanie obecnym i planowanym remoncie, referenci:
    Lech Wysokiński (Instytut Techniki Budowlanej) i Stanisław Pęski (Metroprojekt)
    (22 października),
  • O mostach w Szczecinie – dawnych i obecnie budowanym przez Regalicę, z uwzględnieniem sposobu montażu  „z wody”, bez przegradzania rzeki rusztowaniami montażowymi, referenci: Andrzej Wysokiński (Urząd Miasta w Szczecinie) i Janusz Gąsior
    (16 maja)

Rok 2001

  • Budowa mostu Zwierzynieckiego w Krakowie, referenci: Sławomir Cebo (KPRM) i Jan Piekarski (BBR Polska)
    (28 listopada),
  • Barety i ściany szczelinowe w fundamencie filara mostu Kotlarskiego w Krakowie, referent: Bogusław Przebinda (Soletanche Polska)
    (12 czerwca),
  • Budowa konstrukcji niosącej mostu w ciągu trasy im. H. Sucharskiego w Gdańsku, referenci: Krzysztof Wąchalski (B.P. Budownictwa Komunalnego w Gdańsku) i Zdzisław Podgórski
    (12 czerwca)

Rok 2000

  • Mosty Skandynawii, referent: Andrzej Jaworski
    (20 grudnia),
  • Zastosowanie konstrukcji cienkościennych przy budowie i modernizacji obiektów mostowych, referent:Leszek JANUSZ
    (20 grudnia),
  • Cięgna prętowe Macalloy w konstrukcjach mostów podwieszonych, referent: Chris Willet
    (25 maja),
  • Projekt mostu Siekierkowskiego, referent: Stefan Filipiuk
    (7 marca),
  • Koncepcja technologii i organizacji robót przy budowie mostu Siekierkowskiego, referent:
    Jerzy Bogaczyk
    (7 marca),
  • Koncepcja funkcjonowania Inżyniera Budowy w FIDIC,< referent: Stanisław Pajchel
    (7 marca)
  • Most Świętokrzyski – polskie osiągnięcie techniczne końca XX w., referenci: Stanisław Pajchel, Jan Piekarski, Marek Łagoda, Czesław Szymankiewicz
    (27 października),
  • Technologia budowy metodą przecisku wielkowymiarowych elementów żelbetowych, referent: Bogumił Janus
    (26 kwietnia),
  • Nowości techniczne stosowane przez firmę Soletanche Polska w budownictwie mostowym”, referent: Mariusz Hoffman
    (5 marca),
  • Nowoczesne metody monitorowania budowy, referent: Andrzej Popielski
    (5 marca),
  • Ernest Malinowski – budowniczy kolei transandyjskiej, referent:Andrzej Niemierko
    (5 marca).

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Polityka Prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close